wtorek, 1 maja 2012



 Tuńczykowe spaghetti

Autorem przepisu jest Karol Okrasa, właściwie poza jedną rzeczą, a mianowicie dodaniem odrobiny soku z cytryny, nie dokonałam żadnych modyfikacji. No, może poza tym, że sypnęłam porządnie chilli, bo papryczka którą miałam okazała się nie ostra. Myślę, że i bez tego potrawa byłaby równie dobra:)





Składniki na dwie porcje:

-puszka tuńczyka w sosie własnym
-oliwki czarne lub zielone a najlepiej oba rodzaje
-pomidory w puszce
-cytryna
-ostra papryczka
-dwie cebulki dymki
-pół paczki makaronu do spagheti
-3 łyżki masła
-szklanka białego wina
-suszone oregano
-sól
-pieprz


Przygotowanie:

Pokrojone cebulki i czosnek należy zeszklić na oliwie, następnie dodać odsączonego tuńczyka i pokrojoną papryczkę. Zalać winem i poczekać aż odparuje. Następnie  dodać pomidory i całe oliwki, gotować kilka minut do zgęstnienia sosu. Na końcu dodajemy masło, i trochę startej skórki z cytryny. Doprawiamy oregano, solą i pierzem. Na tym etapie, dla mnie smak sosu był jeszcze za mało wyrazisty, stwierdziłam, że to czego w nim brakuje to odrobina soku z cytryny i to był strzał w dziesiątkę. Jeżeli wolicie bardziej pikantne potrawy polecam dać dwie papryczki albo doprawić odrobinę pieprzem cayenne.

 Makaron do spaghetti ugotować według instrukcji na opakowaniu, następnie wymieszać z całością sosu. Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz